fredag 31 december 2010

Den gamla bron

Tack för alla ”krya på er” och Gott Nytt År!

Efter att ha sovit i 12 timmar så for vi iväg mot la Manga i grådiset för att handla lite. I och för sig så har dom en utmärkt Supermercado på campingen men vi ville komma ut från vår lilla ”cell” och se något annat än just camping. La Manga är en stor campingplats!
När vi kört hela ”tarmen” så var vi framme vid den (i mitt tycke) största sevärdheten här, nämligen den gamla bron som jag finner oändligt vacker. Den har visserligen inte underhållits så väl på senare tid och klottrarna har också varit framme men storheten finns där ändå!

Husbilskalle och Gb gick upp på bron för att titta på utsikten som enligt Husbilkalles utsago var svindlande trots att han har varit uppe på Tejde med ludde Kuddson (har jag för mig att jag läst).

När dom hade kommit ner helskinnade så kom en husbil som tvärstannade när föraren såg hur brant det var! Jag fick ögonkontakt med de två i förarsätet i husbilen och alla gapskrattade vi över det lustiga i situationen.
Vad skådar mitt norra? En ställplats så nära bron?
Vi for dit och träffade en norrman som menade att detta var den bästa ställplatsen vid Medelhavet. Jag tittade mig omkring och undrade givetvis hur han kunde tycka så om denna plats mitt ute i nowhere. Han menade att här fick man vara ostörd och det tro sjutton det; ingen annan kunde väl ha något ärende hit. Han sa också att här planerades en miljardinvestering à la Dubai.

Vi åkte tillbaka på ”tarmen” i ”Skagenljuset. Jag kom att tänka på ”Damen med hunden” och Tjechov av någon anledning.
Ställplatsen som jag lade ut här för något år sedan ”La Manga del Mar Menor” tycks vara ”död”! Här finns nu en restaurang för drinks foods and funny people!
Stranden bredvid är fortfarande åtkomlig men var parkera bilen? Gott om parkeringsplatser är här inte!
Gott Nytt År från GB och Jappe! Vi tar det lugnt i år med nyårsfirandet!

4 kommentarer:

Hianders sa...

Gott Nytt År och lycka till med tillfrisknandet Jappe och GB!! Hoppas att ni mår lite bättre nu!!!

hianders/Inger & Hasse & Grabbarna Grus

Ludde Kuddsson sa...

Jappe! Det var inte Kalle som var uppe på Teide, det var jag, Kalles kusin Nisse som var där! Kalle har långt kvar innan han slår mitt höjdrekord på 3800 meter!
Gott Nytt År på er från Nisse och dom andra kusinerna Kurt och Knut, för närvarande i Tandådalen!

Tommy sa...

Vi önskar Er ett gott nytt år 2011.

Och ser fram emot resten av Er upptäcktsresa och att Ni får vara friska.

//Tommy

Krister N sa...

Nu har du inte hört av dig på ett bra tag igen! Då blir jag orolig. Jag kände mig trygg när GB väl anlände och du inte rantade omkring i Sydeuropa på egen hand. Men när både hon och du fortfarande är skraltiga känns det inte riktigt bra. Så skriv Jappe, skriv!

Krister N

PS! God fortsättning också så klart, men det begrep du väl!