lördag 18 december 2010

Julstuk

Nya besked från Gull-Britt! Hon borde ha flugit från London nu. I morse fick hon besked om att hon hade fått sista platsen i ett plan som faktiskt ska till Malaga.

Jag sitter på en parkeringsplats nära flygplatsen och glufsar i mig ganska äckliga små "tryfflor". Dom var billiga och fanns nära kassan så jag borde ha begripit bättre! Maxi i Stenungsund har mycket godare "tryfflor"!
Regnet öser ner här på Solkusten och jag sitter och tittar ut genom fönstret mot vaktkuren, den lilla byggnaden till vänster. Vakterna har mig under bevakning; dom tror nog att mitt egendomliga beteende tyder på att jag tillhör en hemlig organisation med lömska avsikter.
Tidigare idag var jag ute och letade lite efter övernattningsplatser och kunde konstatera att en del rondeller börjar få lite julstuk.


Gullbritt skulle kunna vara här redan om ett par timmar, men det tror jag inte på! Här regnar ju! Flygplanen får väl svårt att landa då! 


PS. GB ringde just. Hon har inte kommit iväg från London än. O-gradigt + snöfall betyder väl ytterligare försening, antar jag!  DS.

4 kommentarer:

Rigmor sa...

Uppe i bergen Benahvis finns det även grillad fläskfile med vitlök som är fantastisk god. Vi försöker alltid åka upp dit när vi är i Spanien.För ett par år sedan fanns det en restaurant vid El Faro som ligger alldeles nere vid stranden, de serverar mkt god mat lagad av mamman i familjen, vet dock inte om det är samma ägare nu.El Faro restauranten ligger precis vid fyren och efter borgen. Ser inte mkt ut för världen typisk "turist"restaurant. Kankse värt att pröva. ligger utanför Fuengerola
Rigmor

Ce-eN sa...

Hej Jappe! Jag har just suttit och läst igen "alla" dina inlägg i "Jappe i Spanien".Mycket trevlig läsning. Vi, jag och min hustru , befinner oss på en camping som heter Bahia och ligger i orten Santa Pola. Strax söder om Alicante. Vi har också haft regn i natt och har för övrigt en igenmulen himmel att beskåda.Dock inget regn för nävarande. Ute temperaturen ligger på + 13.1 gr just nu. Vi skall vara här på Camping Bahia tills början av Januari. Drar sedan söder över och ett delmål som vi har är Almunecar som ligger mellan Almeria och Malaga ca. Vi skall besöka vänner där som skall bo i lägenhet i feb/mars månad.
Varför skrev jag nu ner allt detta. Jo,jag hade lite skrivklåda och sen ville jag tacka dig för reseberättelsen och passa på att tala om vilket väder vi har här uppe.
Hälsn...... Ce-eN !

decker sa...

Hej Jappe, hav förtröstan, det verka vara rena katastrofen på grund av snö och blåst över hela norra delen av kontienten. Massvis med inställda flyg både från London och Franfurt.
De största problemen var tydligen på en engelsk motorväg med mängder av bilister som fick övernatta i bilarna.

Anita/Sören sa...

Vill bara tala om att jag läser allt du skriver och tycker det är fantastiskt roligt att följa dina äventyr i Spanien.

Hälsar en som tyvärr fortfarande jobbar.