måndag 6 december 2010

Cabopino i ösregn

OK! Jag ska försöka fortsätta på den påbörjade reseberättelsen utan Husbilskalles hjälp men det blir inte lätt. Ensam och rejält förkyld långt hemifrån så sitter jag här i husbilen på en camping (Cabopino vid Marbella) i ösregnet och funderar på vad jag ska skriva om.

Jag börjar väl med något som många är intresserade av: Internet. Horder av simpla krämarsjälar förföljer dig härnere för att lura av dig dina pengar när det gäller Internetuppkoppling. 

Jag köpte en sådan här USB-sticka på Clas Ohlson + förlängningskabel så jag kan hänga ut stickan genom fönstret och det har fungerat bra på vissa ställen men inte överallt. 



2 kommentarer:

Curtan sa...

När det gäller Vodafones sticka kan du lungt fortsätta och titta på playkanaler även efter att ha förbrukat 1gb. Ställ om maxgräns till 30gb så slipper du varningar. Jag förbrukar ca 18gb i månaden utan problem.
Hälsn från Puerto Mazarron
MVH Curtan

Knut sa...

Det er St. Nicolas dag i dag en stor helligdag i Spania