lördag 11 december 2010

En rejäl rökridå

Nu hade det äntligen blivit varmt nog för en cykeltur så jag plockade ut "Freja" ur stallet och for iväg
 för att kolla om "min vän den glade fiskaren" hade fått någon fångst.
Många turer fram och tillbaka kunde man spåra i sanden men någon fisk kunde jag inte se så jag fortsatte för att leta rätt på marknaden. Jag letade och letade tills jag träffade "det anonyma paret från Stockholm" som meddelade mig att den marknaden jag sökte inte var förrän i morgon.

Vad göra? Är det inte marknad här så är det i alla fall marknad på Juan Nortes Torg så jag for dit på Freja.
 Såg ni stolen med hatten?
 Afrikanerna var också där med sina väskor.
Det var en väldigt stor marknad som innehöll allt det som stulits ihop under den gångna veckan enligt vissa elaka tungor.

Jag hade blivit avrådd från att parkera Freja nära marknaden så jag var tvungen att beskåda spektaklet ihop med Freja vilket gjorde att jag tröttnade ganska snart och cyklade hemåt.

Marknaden var mycket stor och det gick säkert att göra fynd där!

På stranden var det ganska lugnt och inga badande syntes idag.
Jag cyklade hemåt på den långa strandpromenaden utan problem tills jag nästan var framme vid resebilen.
 En rejäl rökridå hade en krögare lagt ut i min väg men jag höll andan och kom igenom utan skador.
Nu kan jag den här stan så jag är nog snart ute på Autovian igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det funkar inte på min heller. Jag har hittat ett inlägg om detta och kopierat det.
Gör så här så funkar det.
När du väljer Infoga > Symbol > (normal text) och har hittat gradtecknet, kan du koppla ett kortkommando till tecknet. Gör så här:
Markera tecknet och klicka sedan på knappen Kortkommando längst ner i dialogrutan. Därefter placerar du markören i fältet Ange nytt kortkommando. Sedan trycker du den tangentkombination du vill använda och avslutar med att trycka på Koppla. Avsluta med att klicka på Stäng. Själv har jag valt tangentkombinationen alt+k. Funkar utmärkt!
I Word har du nu ett lätt åtkomligt kortkommando, när du vill använda gradtecknet.
Hälsningar
Curtan

Juan Norte sa...

Jappe vill du äta gott så kan du prova sardinerna som grillas på chiringuito strandbarerna.
Om du cyclar på cyckelbanan på strandpromenaden bortåt mot benalmádena till så se efter en som heter Hermanos Perea det är enligt min åsikt den bästa. Mycket god fisk och färsk dom fiskar sin egen fisk tidigt på morgonen.Om du vill kan du ta bilen och åka upp förbi Mijas Golf väg A7063 på den vägen så finns det restauranger som kallas Venta där kan jag rekomendera Venta Moreno. Där brukar Spanska familjer gå ut och äta på söndagarna. Frågar du snällt får du säkert stå dår md din husbil Google Maps