torsdag 23 december 2010

Sedan kom GB

Eftersom mitt portugisiska datorkort inte ville fungera som jag ville så for jag iväg tillbaka till Spanien för att kunna förse er med reserapporter från mina irrfärder på södra delen av Iberiska halvön! Vad gör man inte för sina trogna läsare?


Mycket jättebroccoli på vägen.

 Spökstäder finns här också, verkar det som!
Den portugisiska telefonterrorn förföljde mig långt in i ''Spanien så jag var tvungen att köra ner i Ayamonte vid gränsfloden Rio Guadiana för att kunna använda mitt spanska kort! 

Krigsförberedelserna i Portugal märktes tydligt här. En portugisisk kanonbåt dök plötsligt upp på den spanska sidan av floden och dess uppträdande uppfattade jag som både hotfullt och provocerande. Ni kommer väl ihåg värvningskontoret i Faro!?
 Inne i den egentligen väldigt vackra staden Ayamonte finns en stor lustbåtshamn.
 
Efter uträttat värv for jag tillbaka till Faro för att hämta GB. Jag parkerade husbilen utanför flyghallen utan att bryta mot för allt många parkeringsföreskrifter liksom de flesta andra bilisterna här!

Ett flygplan som hängde i taket inne i flyghallen fångade min uppmärksamhet. Jag tror det var samma sorts flygplan som jag nödlandade i Danmark med för över 50 år sedan. Minnena överväldigade mig en kort stund bara och det är en helt annan historia!
Sedan kom GB, bara en halvtimme sen den här gången från London. Sedan for vi till Estepona där vi övernattade utanför Yachthamnen.

Inga kommentarer: