lördag 18 december 2010

Sabados = lördag

Jag hann lämna IKEA i Malaga innan jag läste vad Bengt (Urszula) hade skrivit och nog regnade det. Kör spanjorerna i 60 km/tim på 120-väg, ofta med varningsblinkers, då är det väder! Långtradarna drog ju på som vanligt och lade väldiga "svallvågor" över den övriga trafiken. Uppriktigt sagt så börjar jag bli lite trött på tradarnas framfart!

Nu står jag på Juan Nortes Torg i Fuengirola och hoppas på att det är lördag som är torgdag här men det kan jag ju kolla i min egen tråd, när jag tänker efter! Juan Norte översatte ju veckodagarna från spanska till svenska!

Tack Bengt-Åke, jag/vi blir nog här c:a 2-3 veckor till eller så! 

PS. Sabados stod det på skylten och det vet man ju att det betyder lördagar! Skadar inte att dubbelkolla ibland! Jag fick banne mej till en bild här också! Jag kanske skulle ta och bli fotograf när jag blir stor! DS

1 kommentar:

linden sa...

Jappe, sju matcher på stryktipset från England är lottade så vädret är nog inte nådigt just nu.
Hav förtröstan, den som väntar på något gott...
Ps.
Roligt att läsa om dina escapader. Ds.

//linden