fredag 10 december 2010

Juan Nortes Torg

Hej Majvor o Toomy! Underbara bilder men är bild nr. 2 verkligen nytagen? Den ser mera ut som en vårbild!

Här nere har faktiskt solen försvunnit men någon kyla kan man inte tala om.

Jag lämnade Juan Nortes Torg för att leta efter en annan ställplats i byn.

En mörkhyad gentleman sneddade över torget iklädd sarong (fel ord va?) och det fick mig att fundera. Här nere kryllar det av sådana men var har dom sina fruar? Och hur går deras affärer egentligen? Alla försöker sälja väskor och liknande prylar på strandpromenaden men jag har aldrig sett att någon lyckats med detta. Likadant var det i Venedig men där blev dom bortkörda av polisen hela tiden.
 Nåväl, jag tog mig ned till strandpromenaden igen och idag var här helt annorlunda!

När jag luktat hav en stund så fortsatte jag mot den nya ställplatsen närmare floden men jag är inte säker på att det blev rätt. På andra sidan av den inte alltför väldoftande floden ligger en borg i Parque del Castillo. 
Kanske någon HBK-are med bättre kunskaper om denna ställplats kan hjälpa mig rätt?

2 kommentarer:

Gunnar sa...

Det skall finnas möjlighet att övernatta på/vid Calle Alberto Morgenstein.
Ungefärlig pos. N36 31 41.7 W4 37 40.0

Anonym sa...

Hej Jappe! Här är ställplatsen (på P-tavlan står "Turismo"" = personbilsparkering mot strandpromenaden bredvid Calle Alberto Morgenstern) koordinaterna är:

N 36 31' 40" W 004 37' 36"

Vid storm är det bäst att övernatta mittemot Moske'n på den breda gatan Calle Mendez Nunez, som är nära men lite längre ut från havet, då blir inte hela bilen vit av salt.... Men inte på lördag, då marknaden finns på gatan på söndagarna.

Om du fortfarande är på väg söderut, finns det en jättebra plats på stranden och tom med vattenslang (precis vid sopstation), platsen finns söder om Duquesa Puerto, vid Manilva. GPS:

N 36 21' 07,9" W 005 13' 55,3"

Hälsning från Torre del Mar
anita&jyrki