fredag 3 december 2010

Det vilda spanska bergslandskapet

Jappe tycker som jag. Vi båda föredrar det fria livet utanför det inrutade livet på campingarna så vi lämnade Bolnuevo på förmiddagen.
Djärvt drog vi ut i det vilda spanska bergslandskapet och var faktiskt uppe på 550 m över havsnivån på vägen till Aguilas. Om ni förstorar bilden så kan ni se längst ner, mitt i bilden ett hundhuvud. Det såg ut som en schäfer. Undrar om det var en vildhund eller en gårdvar som vaktade den lilla gården som låg en bit upp i bergen.

 Vi noterade att ledningsdragningen på de nybyggda urbanizacionerna var lika vacker som i Italien,
Enterwista Terror hade flyttat lite på sig men verkade inte så intressant för vår del så vi drog vidare till Almeria.
Vad är detta? Snö mitt i vintern, Spanien menar jag.
"Sierra Nevada, tror jag" sa Jappe. Nu närmade vi oss Almeria med alla sina inplastade tomatodlingar. Problemet med dom är att efter några år så går plasten sönder och då sprider sig plastresterna överallt i landskapet så att den här delen av Spanien börjar se ut som en enda stor soptipp. Ett veritabelt elände! I motljuset blänkte "plastodlingarna" lika mycket som Medelhavet.
Men strunt i det för nu ska vi ut och cykla på strandpromenaden. Här i Almeria skiner solen och det är varmt. Husbilskalle

Inga kommentarer: