onsdag 29 december 2010

Ställplats på playan

Calle! Jag tror nog att Sven-erik menade ett glas vatten när han skrev vattenglas. 

Linalinus! Tack för tipsen! Vad gäller hostmedicin så har vi nog upptäckt enbart biverkningar och tyvärr inga bra verkningar. Idag var vi hos en lokal läkare som drog oss på 90 euro och skrev ut en massa nya mirakelmediciner. GB tog rubbet som vanligt men jag nöjde mig med Clamoxyl (antibiotika) som jag faktiskt tror jag behöver nu!

Vad gäller transport till marknaden så har vi ju faktiskt en liten behändig "resebil" som fungerar alldeles utmärkt både för kortare och längre resor. Att folk glor på oss när vi kör med den på campingområdet tror jag bara beror på att dom är avundsjuka på vår bils breda användningsspektrum!


Mitt emot dessa "raukar"

 så hittade vi en ställplats på playan.
Undrar om det finns dricksvatten och tömningsmöjligheter i närheten. Vi har blivit så bortskämda på campingplatser nu så ställplatsalternativet känns mer och mer avlägset. Kanske kan man få fylla och tömma på campingen för en ringa peng om man tidigare har varit gäst där, fast det betvivlar jag.

1 kommentar:

Illåsen sa...

Du har tömmning i Puerto de Mazzaron norra ändan terasserena efter kusten mot Isla plana fin ställplats La Azohia kolla fina platser vid Agielas norr och söder om stan samt kolla vid Playa Perceles ( canada ) tömmning vatten vid havet hälsar illåsen