onsdag 15 december 2010

Autovian till Puerto Banus

Solen kom upp som vanligt här nere och jag tyckte att det kunde vara lämpligt att åka till Puerto Banus, där jetsettarna håller till nuförtiden, för att äta frukost. Pengaaristokratin har väl sunda frukostvanor, inbillade jag mig.

På vägen dit såg jag en trevlig skylt 

som man sällan upptäcker på grund av mängden skyltar efter vägarna.
Snart var jag framme i Puerto Banus. Bommar och vakter höll populasen borta från Yachthamnen men jag lyckades ta mig in på "Freja". 
 Här fanns många stora motorbåtar, men knappt några segelbåtar alls.
 Störst var nog den här skutan.
Nåja, jag tittade in på barerna efter hamnen och där satt lite folk med Bloody Maries och liknande. Ingen åt något vad jag kunde se, men jag var hungrig och slog mig ner på en bar. 
Jag lyckades till slut få in något helt annat än det jag ville ha egentligen. Skyller på språkförbistringen! Men jag var hungrig och fick i mig alltihop utom chipsen! Chips till frukost! Det goda baguettebrödet var totalt förstört i en rost och innehållet var en tomat-ostsörja som verkade föga spansk.
Men, juicen var färskpressad och mycket god. Kaffet var magnifikt, det godaste jag druckit på hela resan!

Drycker förstår dom sig på här nere på Solkusten, av alla de sorter, både med och utan alkohol!

I hamnen simmade många fiskar omkring och väntade på att bli matade, såg det ut som.
 Dags att åka hem! Jag lastade in "Freja" i bagaget
 och for ut på Autovian.
 Bergen var vackrare än någonsin! Notera "molndansen"!
Autovian är en utmärkt väg som gör att man snabbt och billigt kan förflytta sig efter kusten. Det enda farliga med den är egentligen utfarterna. Förmodligen på grund av de höga markkostnaderna så har man inga påfartsfiler för dom som vill köra ut på Autovian så ibland kan farliga situationer uppstå där! Vägnätet är väl utbyggt här nere, tycker jag! Undrar dock hur det ser ut på sommaren. 
 "Hemma" igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy f-n för detta .12gr- mera lappmögel på väg fy f-n,, kabe husbilen står utanför 14 gr, inne i den vi snackar om vi ska dra i väg,men de e så j--la långt ner te spannjaCKERNA.. Hade tänkt fira jul i sydjylland danmark eller norra Tyskland ,,SAMMA SKIT DÄR,,så va gör vi, kan ju inte bara ligga iu luslådan heller,,sen plöja ner till ER i 30-50km med sommarsvålar,hur kul e de, ni andra hjälp oss på travenskriv en rad.vi hälsar som bara den till alla ...Edling,s

Anonym sa...

Trevligt att få ta del av dina vedermödor och bilder, Jappe. Och extra skönt att slippa trängseln där nere och i stället njuta tystnaden här hemma i vildmarken.
Fiskarna på din bild är (tjockläppad) multe, en art som du synnerligen förtjänstfullt lyckades artbestämma på bildgåtetävling för ett par år sedan, och som naturligtvis vill smaka på ditt bröd.
aake