torsdag 23 december 2010

Blå mattan var utrullad inför min ankomst

Portugal del 2.

Efter Travira for jag vidare till Faro och jag blev lugn när jag kom ner till hamnkvarteren. Hittar jag ingen ätlig mat här så finns ju alltid detta!
Jag fann en fin plats i en parkliknande stor parkering efter att ha fått hjälp av en föga väldoftande gentleman som pratade flera språk flytande och som var en verkligt trevlig bekantskap. Han fick lite pengar för besväret. Det föll sig helt naturligt, han propsade inte på någon betalning för sina tjänster, det bara blev så.
 Dags att göra stan! Japaner givetvis! Dom finns överallt och fotograferar gör dom!
 Blå mattan var utrullad inför min ankomst givetvis, men vad gör Cartier här?
 Kanonföda efterfrågas här tydligen! Har Portugal fortfarande kolonier?

Efter att ha knallat runt i stan ett tag för att försöka få tag på ett kontantkort till datorn så for jag ut till flygplatsen för att reka lite och kolla på en ställplats som låg nära flygplatsen men blev inte så imponerad av den så jag återvände till stan efter att ha funderat lite på en rondell som låg där.
Tydligen skulle det föreställa folk som spanade mot himlen efter försvunna flygplan!

Inne i Faro stod det några husbilar vid vattnet men jag fick tillbaka min gamla plats och lade mig att sova. Lite nervös blev jag när jag tittade ut genom rutan men jag litade på min nyfunne "vän" som hade försäkrat mig om att platsen var säker!
 Jag somnade, sov och vaknade efter en lugn natt.
Fortsättning följer! GB:s ankomst härnäst!

Jaha nu igen! Vad gör jag för fel tro? Den bifogade miniatyren föreställer ställplatsen nere vid vattnet som i och för sig inte var så dum men det kändes bättre uppe vid "de ruskiga kvarteren"!

1 kommentar:

Uffe o Liz sa...

Jag vill önska Jappe o GB en riktigt God Jul o ett Gott Nytt År.Vi läser med stor förtjusning din reseberättelse, o vilka fina bilder du tar.Hoppas att vi får läsa mycket mer om er resa.Hälsar Uffe o Liz från ett kallt Orsa!