söndag 19 december 2010

Moln över bergen och sol över havet!

GB ringde just. Hon var på ett strålande humör trots att hon övernattat på flygplatsen. I dag ska hon få komma till ett hotell som Ryanair betalar.

"En hel dag i London med alla muséer och teatrar! Jag älskar att åka tunnelbana i London! Jag ska försöka få en biljett till någon teater i kväll. Bara jag inte bryter benen här för det är svinhalt överallt!" sa hon och jag kan inte annat än beundra henne för hennes sätt att tackla den här situationen! Mycket positivt!

Själv ska jag väl då långsamt dra mig emot Faro i Portugal för det är dit hon har fått en flight på tisdag! Bara jag kommer in i Portugal för mitt pass ligger i GB:s väska!  Hon har bara en liten väska med sig, som väl är. Det mesta har vi redan packat i husbilen. Detta gör att hon kan röra sig ganska obehindrat i London! 

Eftersom vi hamnar i Portugal så får vi givetvis ta en kik på Lissabon, där ingen av oss har varit. Sedan tänkte vi gena tvärsöver Spanien till Biarritz ungefär. Problemet är min KOL! Jag mår inte så bra på höjder som närmar sig 1000 meter över havet. Är det någon som känner till hur vägarna ser ut i det inre av Spanien och ev. kan anvisa en lämplig väg för oss?

Eftersom Spanien tycks vara väldigt bergigt så misstänker jag dock att vi får ta kustvägen tillbaka ut ur Spanien.

Ordningen återställd här på Solkusten! Moln över bergen och sol över havet!


4 kommentarer:

Knut sa...

Jappe ingen grensekontroll, ingen problem med manglende pass . takk Schengen samarbeidet for det.

PS - mellom flyplassen og stranden ligger det en campingplass - var tidligere den billigste en kunne finne

Esbjörn sa...

När du kommit upp över bergen, så är Spanien en högplatå, men platt som Skåne (om man nu räknar hela Skåne). Madrid ligger t.ex. på sådär 600m över havet.

Anonym sa...

Hej
Tack för ditt svar informationen om träden och hund var mycket bra
Hoppas Gunbritt har kommit så du får en fin Jul
Många hälsningar
Tommy Judit
KARO

Knut sa...

Nesten alle veier mellom Spania og Portugal holder seg under 600 moh, unntaket finnes i nordgrensen - men under 1000 moh.

Spania har 2 store fjellkjeder - Sierra Nevada i sør og Pyrineene i nord.

Det finnes mellom Spania og Frankrike 2 steder en kan krysse under 1000 moh. Helt i vest og andre vei fra øst (AP-7 eller den N seien som går ved siden av denne).