måndag 20 december 2010

Portugisiskt simkort

brogu! Detta med tidsförskjutningen upptäckte jag i morse när jag skulle handla vatten och bröd! Det är mest sådan mat jag äter numera. 

För övrigt så har jag efter idogt sökande hittat ett simkort + tillhörande dongel, visserligen på bara 1 mb men uppkopplingen ska fungera i.... ja säg det. Den här världen är minst sagt mystisk! OCH (jag vet att man inte får börja en mening med och) OCH alla instruktioner är på portugisiska, givetvis! Det blev ett Vodafone-kort igen men jag var tvungen att avinstallera spanskkortet för att portugiskortet skulle börja gälla och det var ett himla krångel med det! 

Jag misstänker att jag får problem med mitt spanskkort när jag kommer tillbaka till Spanien!

Jag tror att dom som konstruerat dom här uppkopplingshistorierna samarbetar direkt med psykvården i de olika länderna, i varje fall i de länder som har tillräckliga resurser och behöver patienter för att kunna leva gott på andras olycka! Eftersom jag nu står på randen till galenskap så ber jag att få vänta lite med att lägga in de bilder jag har tagit i Tavira och Faro!

Jag undrar om GB verkligen kommer hit i morgon! Hon landar nog i Malaga!  

PS.Nu har jag läst Juan Nortes uppmuntrande nyheter också. Giv mig styrka!

Vad ni har det bra i det vackra, vita, underbara, sköna vinterlandet Sverige! DS.

5 kommentarer:

Anita & Jyrki sa...

Sevilla! Faktiskt en av de mest sevärda städerna på din resa.

Vi körde förbi många, många år innan vi en månad sen tog och bestämde oss att stanna och det var det värt. Sov över på bevakat buss-och husbils P-plats som kallas för "Kansas City-parkering" mitt i Sevilla bredvid järnvägstationen. Nära att gå till allt och vi sov gott.

Gå till järnvägsstationen bredvid och hämta en Sevilla-turistkarta & annat info från Turistinformationen där, i hallen där tågen står och väntar.

Koordinaterna är: N37 23' 31" W 005 58' 24". Lätt att hitta också.

Tack för din berättelse och lycka till i Faro!

(Om du vill stanna på en ställplats i st för camping där, kör förbi flygplatsen mot havstranden och över bron till ön, där brukar det alltid stå husbilar på parkeringen efter bron. (kan inte garantera att det är möjligt i år, portugiserna har blivit svåra för oss husbilister...)

anita&jyrki

Flor16 sa...

Hej Jappe!!!! Bra tala klarspråk till dom som har svårt att läsa innantill, eller så uttalar dom sej bara för sakens skull & visst tror jag "dom" lusläser vad du skriver, för det gör jag " tack" Jappe! Kör lugnt mvh.

Flor16 sa...

Hej! Nu börjar det likna något!!! Jag önskar dej "Jappe" all lycka & framgång. Mitt bidrag, WindGURU: Spain - Rota Mvh.

Gunnar S sa...

Jag måste tillägga att din rese skildring är långt intressantare än alla program på TV. Din entusiasm ock glöd är beundransvärd.
MVH. Gunnar S

Knut sa...

Ser mest ut til at det er en person som kopierer innleggene fra denne tråden over til bloggen - det er laget nye passende rubrikker på hvert enkelt innlegg!