lördag 18 december 2010

Fast på IKEA:s parkering

Jo tant Lina, GB har det inte lätt i London. Hon börjar bli trött och arg och funderar på att begära pengarna tillbaka från flygbolaget och ta snabbtåg till Barcelona! Hennes mobilbatteri är på upphällningen men det går väl att ordna, antar jag.

När jag flög 1958 till Kanarieöarna från Torslanda så snöade det som sjutton men det var inga problem med det! Resan tog tio timmar så där har det i alla fall skett en del!

Själv sitter jag fast på IKEA:s parkering i Malaga och har svårt att komma härifrån. För många bilar runt omkring med långa köer överallt. 
Jag väntar nog ett tag till och åker tillbaka till Cabopino Camping och gör av med min sista Camping Cheque. Det har regnat väldigt mycket så det kan nog bli svårt att hitta en bra plats som inte är översvämmad!

Vad ni har det bra där uppe i det vintriga häärliga Sverige med all den vackra snön och den underbara naturen!

3 kommentarer:

Bengt sa...

Hej,
Om Du åker ut bakvägen från Ikea så finns det en lastbilsparkering efter ett par 100m. (Alldeles vid den södra rondellen.)
Den är kraftigt upplyst hela natten och där är det ok att stå.

Mvh Bengt

Bengt-Åke sa...

Ha det så gott där nere och njut , här hemma är det kallt och mycket snö , imorgon skall jag bygga om struten på snöslungan så den kastar snön högre upp för det räcker inte eftersom vallen är 1 meter nu mot grannen .

Hur länge skall du vara ute ?

Bengt-Åke Linder

Eva & Hasse sa...

Bengt!
Vi har stått där två nätter när det blåste för mycket vid strandgatan.
Inga problem.Hoppas att Jappe hittar dit så han slipper köra i det här ovädret.
HaDe