söndag 19 december 2010

Fiffigt va?

Jag har märkt att en del plåtisar har avlånga "bulor" på utsidan bilen baktill ungefär i bäddhöjd. Detta för att ge plats åt fullvuxna personer i bädden om den är vinkelrät mot färdriktningen. Eftersom min bil har upp till 10 cm isolering i väggarna och bädden var lite kort så övervägde jag också att utnyttja "bulmetoden"

Men så tänkte jag till! I stället för mer eller mindre missklädsamma bulor på utsidan så vore det kanske bättre med en lösning på insidan. Jag sågade upp panelen vid fotändan och bytte ut den tjocka isoleringen där mot en tunn välisolerande bit ThermoReflekt som är under 1 cm tjock och det fungerar glimrande! Skulle någon annan få för sig att anamma min metod så tänk på att rostskydda plåten väl på insidan!

Så här ser det ut nattetid:

 och så här dagtid:
Fiffigt va? Vad har det här med Spanien att göra undrar säkert "vän av ordning"? "Väldigt mycket", svarar jag "det är ju där jag är, även på nätterna"!

Inga kommentarer: