söndag 19 december 2010

Tarifa, övernattning?

Jag lämnade Fuengirola för att åka västerut.
Snart var vi förbi Gibraltar, denna stinkande engelska varböld på den spanska samhällskroppen. Där luktar värre än i Stenungsund!
Bergen väster om Gibraltar var magnifika! Tyvärr gick det inte att stanna någonstans så jag lyckades inte ta några användbara foton! De nya vägarna i Spanien saknar rastplatser. Jag förstår inte varför!


Så småningom siktade jag Tarifa.

 Gammal stadsport!
 Här sitter jag nu och funderar på om jag ska stanna här i natt.
Förföriska dofter kom från det här stället och det var spanjorer som köpte med sig kycklingarna därifrån så det kan nog vara värt att undersöka närmare!
En sorts husbil jag såg på vägen.

1 kommentar:

Fincan sa...

Jappe, när du skriver :
" Förföriska dofter kom från det här stället och det var spanjorer som köpte med sig kycklingarna därifrån så det kan nog vara värt att undersöka närmare"!

kommer det mig osökt att tänka på följande spanska kycklingfilerätten:

"Pollo ala Manilva"

Skivad gul lök,
skivade färska chaminjoner
pressad vitlök
pressad citron över detta- Låt dra i ca två timmar.

Under tiden ett glas Rioja till kocken och ett halvt till medhjälparen.

Krydda kycklingfileerna med curry, ingefära,salt och peppar.
Bryn den marinerade löken och champinjonerna och lägg detta på ett
ugnsäkert fat, Bryn kycklingfileerna och lägg ovanpå löken. Häll på
matlagningsgrädde och riven ost.
Låt stå i varm ugn 200 grader i ca 35-40 min.
Servera med ris och sallad.
Klart!
Och Rioja även till övriga deltagare.

ps denna rätt blir vår nyårsrätt,, ds

mvh
Fincan