torsdag 23 december 2010

Friska baciller från London

Efter natten i Estepona tog vi in på Cabopino för div. bestyr och där tog GB över ansvaret för Husbilskalle så han flyttade in hos oss igen.
Det är ett mycket stort ansvar GB tar på sig och man kunde tydligt skönja att hon var medveten om detta!
 Vi lämnade Cabopino 
 och for iväg mot Fuengirola där vi först kollade in ställplatsen nära borgen.
Där hade flera husbilar brett ut sig med elverk och div. möblemang så vi körde vidare mot Juan Nortes Torg! Eftersom vi följde Strandpromenaden för länge så hamnade vi vid "Fiatrondellen" åt Benalmadenahållet så vi fick köra tillbaka en liten bit.
 Hungriga blev vi så småningom och skickligt undvikandes ställen med sådana här skyltar
så hamnade vi så småningom vid en fiskrestaurang vid stranden. Av mängden trutar att döma så hade fiskelyckan varit god för fiskarena så vi klev in på krogen fulla av tillförsikt!
HBKalle gnällde lite om beniga sardiner men jag brydde mig inte om hans attityd utan beställde djärvt in grillade sardiner!
Nu begrep vi äntligen varför det eldades i gamla träbåtar vid fiskrestaurangerna! Det var där sardinerna och annan fisk grillades.
Mina sardiner kom in. GB vågade inte utan tog en fisksoppa.

Jag satt där och pillade med sardinerna och när jag var färdig så var det ungefär lika mycket kvar på tallriken som innan jag började äta! Gott var det med citron till!


Tydligen hade GB med sig nya friska baciller från London så jag börjar känna mig förkyld igen! GB är helt utslagen nu! Tycks bli Campingplats igen! Giv mig styrka!

2 kommentarer:

Nils o Birgitta sa...

Trevlig och lärorik läsning för mig/oss som inte har varit i värmen än. Det är dagens samtals ämne vade har Jappe skrivit i dag
God Jul till er

Knarrevik sa...

En ny förkylning?
Jag lider med er, nu får det vara slut på eländet!