torsdag 2 december 2010

Färska spanska råvaror

"Idag ska vi hitta goda färska spanska råvaror så att vi kan göra en sallad till lunch" sa Jappe och iväg for vi. När Jappe stannade till vid en fritt kringströvande gris så blev jag lite orolig för det väl ändå lite väl färskt. Men han skulle bara fotogafera djuret. 
Inga affärer dök upp men så småningom hittade vi en Lidl vad den nu hade här att göra. Det är väl ingen som äter Sauerkraut här, tänkte jag i mitt stilla sinne men Jappe sa att "ibland har nöden ingen lag även om det känns rejält ospanskt".
 Vi åkte tillbaka till campingen och väl där satte Jappe en kniv i handen på mig och sa "sätt igång"!
Nu när du är mätt kan vi väl gå ut och cykla lite igen! 
Och så åker vi till en riktig ställplats i morgon, tycker jag! Campingar är såå tröttsamma! Husbilskalle



Inga kommentarer: