onsdag 8 december 2010

Grönkålssoppa

Knarrevik undrar om jag är ensam här nere. Ja det är jag men min sambo kommer till Malaga snart med Ryanair. 

Nu har förkylningen brutit ut på allvar så igår körde jag tillbaka till camping Capobino och här blir jag nog ett tag. Jag har en ganska bevärande KOL i botten så jag mår inte bra.

Ställplatserna i de olika listorna finns i allmänhet inte längre eller så är de av dålig kvalitet. Ställplatser är färskvara åtminstone i de här trakterna där markpriserna med all säkerhet är skyhöga.

Dagens stora utmaning blir att försöka hitta grönkål, färsk eller fryst! Grönkålssoppa hjälper mot allt. Kommer jag mig tillräckligt så ska jag kolla ett tips jag fick om en ställplats här i Marbella.

1 kommentar:

Jojje sa...

Det är givetvis grönkålens förtjänst.