onsdag 26 januari 2011

Mirakelmedicin Bronquidiazina

Jag var lite tät i luftrören häromdan och då uppmanades jag att köpa denna mirakelmedicin "Bronquidiazina". Den har blivit väldigt populär här i Santa Pola och många menar att det är en bra medicin vid förkylning och liknande. Eftersom jag har KOL så har jag inte vågat använda den ännu.

En annan medicin som är populär här nere en antibiotikakur med enbart tre piller som påstås hjälpa mot närmast allt! Där är jag lite skeptisk, men man vet ju inte...

Bipacksedlarna är enbart på spanska! Eftersom väldigt många turister köper mediciner här så hade det väl varit klädsamt att ha med ett annat språk, exempelvis engelska! Eftersom jag är misstänksam till min natur så tror jag att försäljningen av alla dessa mirakelmediciner som florerar här hade sjunkit drastiskt om kunderna hade kunnat läsa om innehåll och biverkningar m.m.

Pharmacior finns ju i nästan varje kvarter här så det är säkert en lukrativ bransch!

Gnöljappe

1 kommentar:

Juan Norte sa...

Medacinen du fick

Piridoxina Det hjälper mot diaré Innehåller 2 B vitaminer finns i B.l.a Bananer.

Arco levura Det hjälper bakteriefloran att komma i balans Det är öljäst du kan lika gärna dricka öl

Pazbronquial Mot hosta, andning och slemlösande
innehåller
Benzoato sódico, Citrato sódico, Codeína fosfato, Drosera tintura, Efedrina hidrocloruro, Lobelia inflata tintura, Mentol, Orégano tintura, Piridoxina hidrocloruro, Sulfoguayacolato potásico, Tiamina hidrocloruro, Tomillo esencia
B.l.a Citron pizzakrydda potatis och en massa som inte ens läkarna vet vad det är

Jag förstår dig nu att du klagar på Maten