onsdag 12 januari 2011

Jakten på gasolmannen

Jag råkade visst glömma några bilder igår. Jag skyller på den sena timman.

Alla jagade gasolmannen när Bonzo hade fått sitt kylskåp reparerat!
"Var är han? Jag tyckte jag såg honom där borta! Nu är det min tur! Jag såg honom först!" 

Gasolmannen var verkligen efterfrågad och stämningen blev lätt upprörd när han sa att han inte tid att hjälpa alla på campingen.
Själv drog jag mig upp till baren där en figur, som påminde starkt om Monsieur Hulot i "Semestersabotören", underhöll gästerna med ett våldsamt gestikulerande samtidigt som han utstötte egendomliga ljud hela tiden. När vi frågade honom vilket språk han talade så sa han först bara: I don´t speak english, ich spreche nicht Deutsch, je ne parle francais o.s.v.
Så småningom fick vi ur honom att han kom från en del i Schweiz där man talade Romand, lät det som.
Idag har jag för avsikt att ta en närmare titt på Santa Pola som tycks ha en hel del att ge turisten förutom det jag redan sett av "våran stad".

3 kommentarer:

Knarrevik sa...

Varför denna jakt på gasolmannen?

Vilka är de vanligaste felen på husbilens gasolanläggning?

Jappe sa...

Inte vet jag! Jag har en gaspanna sprungen ur AGA-pannan kallad Gastherm och den behöver ingen gasolman!

Jappe sa...

Spisen är en ORIGO3000 och sådana köksapparater behöver ingen gasolman heller. Spritkök går inte sönder! Får dom bara lite sprit ibland så sköter dom sig exemplariskt!