söndag 23 januari 2011

Muslimska vibbar

Inget vidare väder men det är i alla flera plusgrader och inget regn... än!

Till förmiddagskaffet visade Bonzo, förlåt Sven-Åke, att han hade acklimatiserat (spanjoriserat) sig såpass att han inte tog så allvarligt på lagar och förordningar när han tog med den riktige Bonzo in i baren! Hur ska det gå när han kommer tillbaka till Sverige? Då måste han ju omprogrameras!
På jakt efter en affär som säljer Alcohol etilica 96% (till spritköket, inte till mig) så fick jag syn på detta hus. Det såg farligt ut på något vis, tyckte jag!
 Här skulle jag inte vilja bo!
Jag körde vidare i nordlig riktning eftersom gatan (enkelriktad givetvis) som jag kommit in på gick i den riktningen och efter någon kilometer kunde jag äntligen fara tillbaka mot centrum. Då skådade plötsligt mitt norra (vet inte var jag fått det uttrycket ifrån, GB avskyr det) en hoper husbilar nära stranden.
N 38 11'20'' W 0 32'21'' Förmodligen var dom bortkörda från den centrala ställplatsen i Santa Pola på grund av dagens maratonlopp.
 Åt andra hållet såg det ut så här:
 In mot land låg den här kåken som fick mig att känna muslimska vibbar.
Mycket trafik var det i stan efter ett Maratonlopp där "vår" bartender Bautista hade deltagit trots sin inte alltför atletiska framtoning!
Mycket skoskav och liknande åkommor behövde säkert åtgärdas av denne velocipedburne sjukvårdare som for fram som en furie i trafiken!
I Spanien gör föraren av bil följande när den dumma polisen sätter upp avspärrningar i rondellerna. Han skickar ut sin fru som drar undan grinden, låter maken passera + några till och därefter drar hon tillbaka grinden. Allt detta sker bakom ryggen på polisen!
Det finns goda grannar och det finns mindre goda sådana! För ett par dagar sedan trodde jag att Husbilskalle hade fått ett gott hem! Men han kom tillbaka, guskelov i oskadat skick, trots att jag ryktesvis hade fått höra både det ena och det andra som stackars Husbilskalle skulle råka ut för. Där ingick bl.a hackelsekvarnar och t.o.m. mord!

Ett exempel på en god granne är "Gunnel o Jan" (HBK 5098) som kom över med en vansinnigt god köttgryta när jag till slut hade kommit ur trafikkaoset som sportmänniskorna hade ställt till med! 

1 kommentar:

Roffe T sa...

Hej Jappe och Bonzo i Spanien.Vi ligger på Fuengirola Camping och trives jättebra.Här kan man cykla in till stan på 10 minuter på strandprommenaden och ändå slippa hela stadens buller.Nu är det tyvärr lite sämmre väder men har varit jättefint sedan vi landade här den 28/10-10.bara 3 till 4 dagars regn sedan sol.Vi trives som fisken i vattnet.Hälsningar från Roffe T, och Gun-Britt.