tisdag 11 januari 2011

Utslängd från campingkrogen

Husbilsfabrikanter! Installera vattentoiletter i husbilarna i ställer för dom minst sagt fåniga PortaPottivarianterna som nu sprider sketlukt på campingplatserna när gubblämmeltåget går varje morgon till tömningsstationerna! VATTENTOILETTEN ÄR UPPFUNNEN FÖR LÄNGE SEDAN! REDAN DE GAMLA ROMARNA.....

Bensinstationsinnehavare! Skapa tömningsmöjligheter för moderna husbilsinnehavare med vattentoiletter!!!

Annars rullar det lugna campinglivet på! 
Några bilder:

Väldigt svensk flaggning!
Glad Bonzo som fick tag på gasolmannen först!
 
Många hade problem med gasolkylskåp och ville ha tag på gasolmannen! Mycket problem, självklara på något vis eftersom man försöker skapa kyla med gasoleldning!!! Själv har jag ett kompressorkylskåp och "nema problema"! Vi skriver ju 2011!

Bingogängen påminde lite om valvakan senast!
Vänstergänget:
Högergänget: 

Alla likheter med rådande politiska förhållanden i Sverigelandet är bara tillfälliga och inget annat, givetvis! 

Jag är nog den förste som lyckats med bedriften att bli utslängd från campingkrogen av Bautista!
Dom ofrånkomliga "bifogade miniatyrerna" föreställer grannen med sina eviga tvättbekymmer och Ove med Ante.


1 kommentar:

Anncalle sa...

Tack Jappe, för din fina berättarkonst och alla vackra bilder. Det är helt fantastiskt att följa din resa i Spanien. Jag följde först Husbilskalles resa med dig. Idag (igår) hittade jag denna reseberättelse. Nu har jag läst allt från början t.o.m. nu, det är som med en bra bok, man kan inte sluta! Jag ser verkligen fram emot fortsatt trevlig läsning och vackra bilder.

Ha´det så bra!

hoppas Anncalle