torsdag 13 januari 2011

Spanjorisering

Idag blir det nog ingen rapport från Santa Pola. Möjligen beroende på "Spanjorisering" så slocknade jag klockan 2 på eftermiddagen och sov sedan till kl. 5. Fortfarande trött efter siestan orkar jag ingenting så jag får väl börja tänka på nattvilan och börja göra i ordning för natten.

I kameran står det "no image"!

Jag stekte bacon med två ägg till lunch på den nya elpannan, men inte blir man väl trött av sådan mat!

GB uppvisar liknande symptom i Sverige så det är väl snarare sviter efter vår förkylning.

PS. Jag öppnade skjutdörren och tog en bild för skams skull!

6 kommentarer:

Jerry sa...

Av benställningen att döma är det snarare Bahias Onkel Zeb.
F´låt Sven-Åke, men jag kunde inte låta bli......
Jerry

Berra sa...

Har någon sett till Jappe?

Han lär befinna sig någonstans i södra Europa och har blivit spanjoriserad, vad nu det innebär.

Kanske betyder det att han ligger och slappar i vilstolen utan att bry sig om sina läsare?

Jappe sa...

Mañana!

Tommy sa...

Hmmm...abstinensen börjar ge sig till känna nu, men du har ju semester Jappe, men, men det känns som att det behövs en rejäl dos med Spanien nu, här i Småland har vi fått ca 1 dm snö under natten...suck.

Må väl & sola lite för oss här hemma också.

//Tommy

Gebban sa...

Ja, det är klokt att stanna i Spanien nu.
Här hemma på Orust kom det också 10 cm i natt. Tur att man gillar den motion som snöskottning ger ....

Krister N sa...

Vaddå "manana" (hittar inte tilde-tecknet). Nu har du skapat ett behov hos oss som du övergivit i det här gudsförgätna, nersnöade, iskalla landet. Så för Guds skull rapportera Jappe, rapportera. Det är din förbaskade skyldighet!

Krister N