onsdag 12 januari 2011

Praktmåltid i nyinköpt elpanna

Resebilen hade blivit så blank av Darrens tvätt och vaxning så jag ville inte ta ut den i den skitiga trafiken.
Eftersom detta i grunden är en motions- och hälsoresa så valde jag min trogna Freja med ett alldeles nyladdat batteri.
 Vi kom till Palmparken och studerade skylten, Freja och jag.
 Det är en vacker park väl värd ett besök.
Freja tog mig ner på stan utan incidenter och vad hittade vi väl där om inte Kurt fra Tromsö, granne med Ove och Ante.
och en bit därifrån satt Lena och Uffe, mina grannar så jag slog mig ner och tog en kaffe utan någonting till eftersom jag inte ville riskera att åter få något jag inte hade beställt.
 Kastellet eller borgen i stan gjorde inte något större intryck på mig.
 Det gjorde däremot en vattenkonst på torget bredvid.
Hem till campingen for jag efter att ha handlat div. livets nödtorft på en stor Supermercado som till min förvåning inte hade någon riktig apelsinjuice i kyldiskarna! Väl hemma på campingen lagade jag till en praktmåltid i min nyinköpta elpanna (140 spänn på tappen). 
Det var det godaste jag ätit på länge! Självgjort är välgjort!

Boulegängen träffas kl 3 em. varje onsdag och jag var där med kameran. På vägen dit träffade jag HBK 12 Agneta och Hasse och hade en intressant pratstund med dom.

Kanske kan jag få fram några intressanta bilder från Bouleträffen senare i kväll.

Inga kommentarer: