måndag 10 januari 2011

Obeliskens baksida

Här kommer en drös med bilder till. Jag har blivit så förslöad på campingen nu så inspirationen vill inte rinna till ordentligt! Kvantitet i stället för kvalitet! Så snart mitt ACSI-kort har kommit så lämnar jag campingens trygghet och beger mig åter ut i den hårda verkligheten där det gäller att överleva bland alla galningar som gå lösa överallt! 
Liten strand.
51-liten-strand.jpg
Matställe med många spanjorer.
52-staelle.jpg
Sofforna igen.
53-soffor-2.jpg
Ny vinkling på "solskyddet".
54-solskydd.jpg
Cykelförbudet gäller väl inte utländska pensionärer på elcyklar?
55-cykelfoerbud.jpg
Närbild på den sömnige droskkusken.
56-troette-kusken.jpg
Alla stånd på strandpromenaden förfular miljön, tycker jag. Andra tycker säkert annorlunda och har rätt till sådant tyckande, givetvis!
57-saeljstand.jpg
Obeliskens baksida såg jag när jag lämnade Torrevieja.
58-obelisk-ut.jpg
Snart siktade jag Bahia Camping i Santa Pola efter en "hård arbetsdag". Nu har jag mediciner för över två månader framåt så jag blir nog i trakterna ett bra tag till!
59-bahia.jpg

5 kommentarer:

Tommy sa...

Jahadu Jappe!....Du lyckas med både kvantitet och kvalitet...tycker jag.

Verkligheten på din tråd "Jappe i Spanien" talar för sig själv, 265 inlägg och ca 42 000 visningar, och detta på lite drygt en månad.

Jag vill också passa på att tacka för alla trevliga inlägg och härliga bilder.

//Tommy

Birgitta o Rune sa...

Instämmer med föregående inlägg det är så man har brått till datorn för att se om Jappe har skrivit något.

Birgitta & Rune

Birgitta o Rune sa...

Detta har vi gort idag tackar för Jappes förtjänst Vi har idag bokat Genua --Palermo den 19 febr. 2 vuxna med utsideshytt+ 1 husbil 8,5 meter under 4,3 hög för detta ska vi betala 338 EUR, det är inte farligt för 20 timmars färja. Tänk alla mil vi sparar + avgiftsvägar, vi tar den ner sen kanske vi kör genom Italien hem.vi åker med Grandi Navi Veloct men bokade genom Aferry. jag återkommer med exakt adress.

Adressen är www.Aferry.se

Kerstin o Lasse sa...

Tack Jappe!!
Dina berättelser och funderingar är " GRAN DE LUX "!!!!
Hoppas Du fortsätter, så vi här hemma kan drömma om ljusare tider. Lite varning ändå, Dina berättelser är vanebildande!!

Kerstin & Lasse

Knarrevik sa...

Jappe, det är inte lätt att förbli ödmjuk, med alla dessa superlativer!

Anders från Knarrevik