fredag 18 februari 2011

Viva Dr. Federico Fenoll Pascual!

Klockan är sju på morgonen och jag har blivit hyperaktiv för första gången i mitt liv! Jag som är den störste slöfocken söder om Nikkaluokta! 

Detta tillstånd beror nog på nya mediciner som min "husläkare" har skrivit ut åt mig.
Har någon synpunkter på dessa mirakelmediciner så hör av er! Jag är på ovanligt gott humör för att vara så här tidigt på morgonen så något "skumt" är det säkert!

Min glade granne Uffe kom tillbaka från en tripp till Skottland där han hämtat lokala livsmedel och detta gjorde honom så här glad:
Han var så upprymd så han t.o.m. började använda sin 25 år gamla cykel! Då upptäckte han att lite underhåll kanske behövdes efter ett kvartssekel!

Jag undrar om jag vågar cykla ner på byn idag till la Concha efter det här nya medicinintaget! Hoppsan, nu börjar visst tarmen bli hyperaktiv också. Spanska mediciner fungerar så att det onda i kroppen kommer ut genom den sig på människan baktill befinnandes ringformiga normalt viljestyrda ringmuskeln! Adios!

Det ska bli varmare! Viva el Sol!

Viva Dr. Federico Fenoll Pascual!

1 kommentar:

Knarrevik sa...

Var försiktig med kodein i samband med alkoholintag!

Codeisan: Halter av kodein i blodet tillsammans med alkoholintag kan orsaka andningsdepression. Vanlig biverkning som med andra opiater är förstoppning.

Flumil Forte: Acetylcystein tillhör en grupp läkemedel som kallas mucolytic och används för att förtunna bronkialsekret d.v.s. slem i lungorna.