onsdag 9 februari 2011

Mot nya äventyr?

Eftersom Santa Pola ligger vid Medelhavet så kan tydligen dimmoln uppstå under vissa betingelser så här års. Jag har suttit ett tag och kollat vädret i Juan Nortes utmärkta vädersida: Malaga, Spain Forecast och då noterat att Murcia som ligger in bit in i landet har betydligt högre dagstemperatur än kuststäderna. Därför funderar jag starkt på att lämna tryggheten hos Bahia camping och ge mig ut på vägarna igen efter 5 veckor på den här riktigt trevliga campingen!

Under de senaste dagarna har det inte hänt mycket. När en pissoirs utformning blir den stora begivenheten, ja då händer det inte mycket. Det hände sig dock att när vi satt och fikade och ölade på la Concha 
så blev jag varse att jag var för kort i rocken när jag skulle lätta mig efter ett par öl. Anordningen satt så högt upp på väggen att det fattades en decimeter ungefär! Hur är spanjorerna konstruerade egentligen?
Om det var detta fenomen eller något annat, som fick Ove och Conny att stanna kvar länge och diskutera någonting med krögaren, vet jag inte men det tog lång tid 

 och när dom äntligen kommit ut från restaurangen så verkade dom fortfarande lätt upprörda!
La Concha är ett trevligt ställe nära ställplatsen i Santa Pola som nu ser ut att gå till de sälla jaktmarkerna. Polisen har varit där och rensat och t.o.m. bötfällt vissa husbilister som mopsade sig!

På la Concha åt jag idag äntligen tapas! 
Gott var det, mätt blev jag för en ringa peng och att det spelas 60-talsmusik där (lagom högt) gör ju inte det hela sämre!

Väl "hemma" på Bahia igen så kom en ambulans och hälsade på vilket sker ganska ofta enligt vissa svenskar som jag pratade med.
Den antibiotika jag fick i Mazzaron hade tydligen ingen vidare verkan men eftersom jag nu fått mitt SIP-kort med egen husläkare så ska jag göra ett nytt försök i morgon att få något lämpligare preparat och efter det med min förlängda reseförsäkring i fickan har jag tänkt ge mig ut i världen igen mot nya äventyr! Vi får se!

Inga kommentarer: