fredag 4 februari 2011

Rena Stenafasonerna!

"Härtill är jag nödd och tvungen" som någon sa någon gång; alltså kastade jag mig på Freja och for ner i stan för att leta efter ett kontantkort och som vanligt hamnade jag på the Phone House!
Där talade dom om för mig någonting jag inte begrep men för att slippa en massa krångel så for jag tillbaka till campingen för att hämta kvittot från första gången jag köpte ett Vodafonekort.

Tillbaka i affären efter turen så fick jag till slut en förlängning av kortet till den 3 mars men nu hade priset stigit ytterligare till 60 euro. Det är ju rena Stenafasonerna! Undrar vad korten kostar under högsäsong!

Ute ur affären så kollade jag lite på borgen som låg alldeles intill och som såg ut många andra gamla borgar.
Inuti såg den ut så här:
På torget bredvid hade serveringarna öppnat och spanjorerna hade strömmat till i mängder. Förmodligen bra krogar även för turister om dom inte har en prislista för infödingar och en helt annan för badgäster, som dom hade på Käringön förr i tiden.
Nu sitter jag här och skriver och lägger in bilder på Bahias WiFi nät som nu fungerar alldeles utmärkt igen! Giv mig styrka!

2 kommentarer:

Håkan sa...

hej jappe, jag önskar dig bara gött, där nere i värmen. vi fick 3cm snö i morse, och nu längtar vi ännu mer till våren,

Flor16 sa...

Hej Jappe!
Kul att höra att det funkar ingen, tänk den dagen när du slutar skriva & visa underbara bilder va skall "vi" då ta oss till.
Angående " Giv mig styrka" tur att du inte befinner dej vid Hallansåsen i Skåne, då under "andra världskriget" var min far signalist här uppe på åsen & dom hade stora problem med med radio trafiken!!
Hur tror du det är i dag 2011 jo GPS:en visar 5 satteliter mot normala 8 satteliter lite var stans i övrigt!
Jag begär inte att du Jappe skall kunna detta, för det kan vi ta i en annan tråd.
Mvh.