fredag 11 februari 2011

Beirut, min knäppa GPS

Nomad, Sicilien är nog inte aktuellt längre tyvärr! Jag får nog nöja mig med Sydfrankrike innan GB kommer till Barcelona 11 mars. Det går väl fler tåg, hoppas jag och Frankrike är inte fy skam heller!

Dagens mål var Murcia men jag lockades bort av både "Beirut" (min knäppa GPS) och vansinnigt vackra berg på vägen dit och så gick det som det gick.
 Bergen försvann inte idag men dom tappade lite av sin skönhet när jag kom närmare 
och när jag skulle fortsätta till Murcia efter att ha försökt prata spanska med en glad och trevlig apelsinodlare
så fick Beirut ett spel och ledde in mig på motorvägen till Alicante och då gav jag upp och körde tillbaka till Santa Pola! Viss påverkan av mitt idoga medicinerande bidrog väl också till denna "reträtt".

3 kommentarer:

Håkan sa...

ha det gött i värmen jappe här hemma är det snöstorm och kaos på tjörnbron

Carnival sa...

Elsker din berattelse Jappe

Se op med politiet Norske bobilbrukere kjeppjages | ABC Nyheter

Micke sa...

Det måste väl vara bättre och ta
inn på camping så har dom inga problem
med att tömma svartvatten eller ta en öl
till maten. Vilka problem dom har stackars dom.