torsdag 24 februari 2011

Bara glassar från Nestlé!

Jag hade skrivit texten färdig i Word och sparat dokumentet trodde jag. Vodafones förbaskade kort insisterade på att jag skulle starta om datorn och då försvann texten givetvis!

OK, här kommer en förkortad version av dokumentet, inte alls lika välskriven som orginalet!

Jag lämnade camping Bahia med Benidorm i siktet. Efter en mil tyckte jag det kunde räcka med Alicante istället. En grå luftplym av avgaser och andra utsläpp över staden avskräckte mig dock och fick mig i stället att köra in i en intressant palmallé.
 En mängd turist- och skolbussar väckte min nyfikenhet 
 och jag stannade vid "El Palmeral".
En palmpark kunde ju vara intressant att beskåda och just den här parken var väldigt stor så jag knallade in.
Många palmer fanns det i parken och även kaktusar som besökarna tyvärr tydligen gillade att rista in sina initialer i.
Som alla parker av dignitet så hade även denna park ett konstgjort vattenfall som man kunde gå in under bakom, om ni förstår vad jag menar.
Det fanns ett litet sjösystem och om man ville kunde man hyra en roddbåt och beskåda delar av parken på det viset. Tyvärr var de grågula bottnarna helt döda och man kunde förnimma en ganska obehaglig doft från vattnet.
Varmt var det idag och när jag fick syn på en kiosk så tänkte jag svalka mig med en glass men det var tyvärr omöjligt eftersom dom bara sålde glassar från Nestlé!
Jag lämnade parken och for hem igen och kunde konstatera att kusten mellan Alicante och Gran Catalan strax öster om Santa Pola tycktes ha fantastiska möjligheter till fricamping. Jag fick syn på en parkeringsplats, där den lilla kustvägen mötte vägen upp till Gran Catalan, där fegisarna trängdes.

Ingen bra bild men husbilarna står på fälten till vänster i bilden:
Var man lite mera lagd åt det djärva hållet och inte räddes polisen så fanns det gott om fina platser mellan Alicante och Gran Catalan!
Jag fuskade lite idag och tog en hamburgare till middag när jag kommit "hem". I morgon ska jag försöka uppföra mig bättre i det avseendet!

4 kommentarer:

Kurt sa...

hei jappe. er nå i benidorm.sitter i concordr1. når kommer du til benidorm? kurt hårfagre.

Jappe sa...

Hej Kurt! Är det någon fart i Benidorm? Det dröjer nog en vecka till innan jag lämnar Santa Pola! Är det fullt på campingen?

Kurt sa...

her er det god plass, ja det er full fart her. er på tur ut på byen nå.

Knarrevik sa...

Jappe, Juan varnar för sänkt hastighet på de spanska vägarna: Sänkning av hastighet i Spanien