fredag 11 februari 2011

Alfonso drog ur sladden

Tack Roland o Lotta! Först blev jag lite förvirrad när jag läste ert inlägg men det var innan jag upptäckte ett er postadress är i Malaga! Då blev det mera begripligt. Er beskrivning av campingen (El Berro) gör att jag ska försöka ta mig dit idag för att beskåda "underverket" närmare!

Jag mår bättre nu! Visserligen får jag ont i magen av medicinerna men jag andas lättare. Besvär ska man ju ha för att man varit så korkad så att man har rökt cigaretter i bortåt 50 år! (Läs detta, alla rökare!)

Igår inträffade något intressant! Jag bad om en avläsning av min strömförbrukning de 5 veckor (!) jag har varit uppkopplad nu och då visade det sig att någon hade slarvat och inte noterat något ingångsvärde på förbrukningen! Dessutom hade "Alfonso" dragit sladden ur den låsta elboxen så jag kunde inte koppla strömmen själv. Jag lät det vara så och öppnade kranen till gasolen i stället och "körde" på som vanligt. TV-n somnade jag ifrån igår som jag brukar och datorn är ju på mycket också m.m. men inga problem med strömmen alls. 
Det intressanta med detta var att Martin (chefen) sa att "vi kommer att beräkna ett medelvärde utifrån de kommande dagarna tills du lämnar campingen! Är de nöjd med detta?" Jag accepterade och med tanke på att sladden inte ens är kopplad till strömuttaget så lär det ju bli ett väldigt bra medelvärde! 

Hur ärlig ska man vara? Jag kanske låter koppla mig igen till eluttaget igen för att inte förlora ansiktet! Hur som helst så räcker solcellen gott och väl till för min strömförbrukning! 

Viva el Sol!

1 kommentar:

Nomad sa...

Jappe,

stort tack för informativ, underhållande och fint illustrerad resedagbok - dessutom med en god portion humor!

I den händelse du inte redan gjort research på El Berro m a p vägval så hittade jag följande på eurocampings.se:

"Do not follow the Satellite navigation when nearing the village from the south as it will take you up a narrow road with hairpin bends. Follow the signs for caravans on the main road. Then follow the signs at the beginning of the village, which will take you around the back to the campsite.
Very friendly and helpful staff who speak English. Free internet at the campsite bar."


Trevlig resa!

Lite nyfiken på om trippen till Sicilien fortfarande är med i planen?