måndag 21 februari 2011

Tror jag ska sluta använda thermobyxorna

Nu kom det igång igen och jag som tänkte ta lite ledigt ett tag och det tänker jag faktiskt göra ändå! Nu tar jag ledigt ett tag och några insamlingar blir det inte! Så snål och fattig är jag inte!

Eskil! Kör inte med svenska kort "på kontinenten" vad du gör! Det blir dyrt! Du får göra som vi andra, leta kort på stora varuhus och på The Phone House! Det är svårt att undvika Vodafone, tyvärr! Konkurrensen på det här området verkar vara satt ur spel! Kostnaden i varje fall i Spanien är dock ganska rimlig om man inte gör som jag och skickar stora bildfiler titt som tätt. Campingplatserna brukar ha en någorlunda väl fungerande WiFi-uppkoppling till mycket varierande priser.


Ruskigt varmt idag! Tror jag ska sluta använda thermobyxorna nu!

Jag tror att ett nytt nummer av Bergsvägenbulletinen är på gång i kväll! 

6 kommentarer:

Juan Norte sa...

Jappe Jag ser en ljusning i WiFi djungeln. I-phone har startat ett projekt att bygga ett konkurerande nät till Telefónica Och Vodafone. Detta kommer att innehålla samtal och internet. Dock endast med I-phone.

Rune B sa...

Tror att jag skrev det vid ett tidigare tillfälle , men det tål att upprepas .
Här på Camping eden i Peniscola funkar "akiWifi" alldeles utmärkt går att lägga in bilder , lyssna på radion , orkar inte riktigt med sv.tv buffrar alldeles för mycket då , men vi får ju vara uppkopplade dygnet runt under 30 dagar om vi vill för 25 Euro.
Är man en inte för avanserad dator användare utan samma amatör som jag räcker det väl till .
Dessutom ingår ju all ström in i campingpriset här på Eden , ingen enskild mätare här inte .
Kan det vara den här mojängen mf.l som gör att jag/vi har en ständig kontakt med omvärlden ?
Rulla lugnt dom ggr. du eventuellt lämmnar tryggheten på campingen .

Frank sa...

Hej Rune! Jag satt och kollade priserna på Eden, jag fick inte riktigt klart för mig vad det kostar att ligga där, vill du skriva vad det kostar?

Boxer sa...

Jag har börjat ta mina bilder med lite extra luft runt omkring. Då slipper man kapade fötter, halva människor i utkanten (det händer ju att man ser något intressant i bakgrunden) m.m. som kan hända när man lite kvickt ska ta en bild. Finputsen gör man ju sedan i datorn. Skiljer sej ju egentligen inte från det gamla mörkrumsarbetet fast man slipper allt slabbet med vätskor.

Jappe sa...

Kvällens skörd noterad och bedömd! Har man tillägnat sig kontinentala dryckesvanor så har man! Back to the bar! Bye, bye!

Yaipee

Jappe sa...

The "Gibraltar man" finally accepted my apologies for my behaviours some time ago if I promised never speak to him again!