fredag 18 februari 2011

Förstår piken!

Citat:
Ursprungligen postat av aake Visa inlägg
Vissa ordinationer tycks vara lättare att följa än andra.
aake
Jag förstår nog den här piken också fastän den är fin! 

Jag ska be att få påpeka att jag alltid följer läkarnas ordinationer, men den här gången ang. Codeisan så blev jag lite tveksam så den tar jag bort! Jag kanske kan ge den till någon behövande! 

PS. En gång har jag faktiskt trotsat en läkarordination! Jag hade ischias och fick recept på ett fruktansvärt värkpreparat som jag inte vågade ta eftersom det enligt bipacksedeln kunde innebära hjärtstopp om man drack alkohol när man tagit medlet. Jag gav pillren till en behövande kompis som hade ont på riktigt och köpte mig ett par nya skor med kraftiga mjuka sulor och då försvann ischiasen bums!

Bra medel mot ischias: skor med mjuka sulor! DS

3 kommentarer:

Calle sa...

Jag har fått rådet (av läkare) att inte ta Acetylcystein tllsammans med nåt hostdämpande, för då lägger sig allt slem längst ner i lungorna.
Calle

Jappe sa...

Det var en rejäl fråga, Sonja och Lasse! Ni kan ju börja med att läsa den här tråden från början! Prova Sökfunktionen på Spanien: där finns mycket att hämta!

Ett konstigt råd är att åka till Portugal i stället. Jag har bara varit där ett par dagar men jag blev genast "förälskad" i det landet!

Krinil sa...

..e Sjöräddningen på väg för att hämta Jappe?