söndag 6 februari 2011

Viva España, viva el Sol

Ny dag, nya bekymmer! Jag stallade Freja
och for iväg, riktning Alicante. Snart hade jag åkt genom stan och körde längs den fina strandpromenaden i östra delen av Santa Pola. Jag noterade att det var mycket folk i rörelse och beslöt mig för att stanna för att se vad som var på färde. Mycket trevliga strandkrogar!
Jag såg att det var ovanligt mycket folk på en lång pir och kände hurusom det låg någon slags förväntan i luften!
En stor "badbåt" uppenbarade sig plötsligt och det var många passagerare i den. Sedan kom ännu en stor båt, full med folk!
 Jag kunde se en roddbåt långt ute och sedan small det! Ett kanonskott!
 Aha, det tävlades i rodd tydligen och snart hade alla båtarna kommit i mål!
 Många åskådare var det öster om piren
 och även väster om densamma.
 Strandkrögarna gjorde säkert fina affärer
 men jag avvisade stoiskt alla tankar på restaurangbesök och for lugnt vidare österut! 
Snart skulle det hända intressanta saker men eftersom jag inte vågar lägga in mer än tio bilder åt gången så får jag redovisa det i ett senare inlägg!

Nu ska jag ut i solen för vädret är fantastiskt och har varit det hela dagen! Viva España, viva el Sol, viva kustvägen mellan Santa Pola och Gran Alacant!

Inga kommentarer: