onsdag 23 februari 2011

Hälsodrycksintaget var redan igång

Vi var väl inte för stygga mot krinil nu? Han har inte kommit med någon replik än. 

Hur som helst blev det ingen tripp till Benidorm idag eftersom Darren kom och ville putsa på min bil. Han hade tidigare tvättat och vaxat hela bilen inkl. taket och nu skulle han fullborda verket genom att göra rent i förardelen + lite jobb runt dörrkanter m.m. 

Eftersom bilen inte var tillgänglig tog jag Freja och for ner på byn mot Saluhallen "Mercado Central".
 ag tjudrade Freja vid en stolpe
 nära lottkiosken
 och gick in i saluhallen och där fanns ju det som finns i många saluhallar såsom frukt
 skinkor och korvar
och grönsaker.
Här fanns det oliver i alla möjliga fasoner!
Bländad av överdådet i saluhallen blev kontrasten för stark när jag kom ut på gatan igen och fick syn på en tiggare med en hund. Han fick 5 euro av mig fastän jag vet att man nog inte bör göra så!
När jag cyklat några meter på väg hemåt igen blev jag stoppad av "trafikpolisen" Bautista som jobbar i baren på Bahia Camping 


och bjuden på en öl med tillhörande tapasvariant på bröd. Väldigt gott och det hela kostar bara 1 euro på onsdagar på Restaurant Patilla.
Tillbaka på Bahia var hälsodrycksintaget redan igång och jag sällade mig till de andra hälsofreaksen i baren en stund.
Så småningom gick solen ner även denna dag! Få se om jag kommer till Benidorm i morgon!

2 kommentarer:

krinil sa...

Usch vad du är rälig Jappe! Min fru läste ditt inlägg och la en hundring direkt! Sen tog det inte Knarrevik mer än 6 min att hitta destinationen. Men jag varnar er..., min hämnd kommer att bli gruvlig!

Wizard sa...

Ingen brådska krinil!
Du vet väl att hämnd är en rätt som skall serveras kall?