fredag 4 februari 2011

Svårt att hitta ett vettigt Internetkort

En utmärkt idé Annette, men det var inte så jag menade! Jag menade att det är svårt att överhuvudtaget hitta ett vettigt Internetkort här nere. Priserna varierar mycket och det är svårt att få en överblick över marknaden. Dessutom pratar ju alla spanska här och det gör inte jag! 

Jag kan ju inte hela tiden hålla på att bryta mina egna bojkotter men det verkar som om jag blir tvungen till det. Vodafone kan väl gå an men när korten säljs i The Phone House (Fånhuset på svenska) då får jag problem!

Jag ska ut och leta efter ett bra kort idag! Vädret är kanon och Freja vill ut och röra på sig!

Uppkopplingshastigheten här ska vara 24 Mbits/s! Jag tycker den snarare verkar vara runt 50 Kbits/s! Har det med antalet uppkopplade på campingen att göra? Ju fler som är ute på nätet, desto lägre hastighet? Någon som vet?

1 kommentar:

Juan Norte sa...

Jappe jag rekommenderar dig att behålla Vodafone kortet det är nog den bästa lösningen i detta internet U-land. Själv har jag provat många olika och har kommit fram till att man åtminstonde kan kontakta Vodafone. Och som för mig faktiskt fungerar som dom har lovat.