torsdag 17 februari 2011

Här händer antingen ingenting eller massor

Jag har någon sorts semester, antar jag och har mycket att göra egentligen men jag ska göra ett försök att ånyo koka soppa på en spik.

Jag for ut på landet häromdan för att leta efter "vansinnigt vackra berg" igen men även denna gång misslyckades jag totalt! Dock noterade jag att i den här delen av landet kan man odla olika grödor utan att klä in allt i plast. 
Jag tyckte att det såg ut som det bör göra på landsbygden (född vid en gata) och rullade lugnt vidare efter fotoobjekt när jag plötsligt fick syn på något sorts myller som jag först inte kunde identifiera. 
Djärvt körde jag emellertid vidare och kunde snart konstatera att det rörde sig om ofantliga mängder med får som strövade omkring på ett fält.
En enda herde med hund hade uppsyn över denna myllrande fårmassa och allt syntes ske utan ansträngning. Herden gjorde sitt jobb och fåren gjorde vad får gör om dom hittar något att sätta tänderna i!
 Mandelträden (tror jag) blommade på som sådana träd ska göra så här års
och lantlivet i den här delen av Spanien syntes mig ganska behagfullt och trivsamt. En farmare som det gått bra för bodde bakom de här förgyllda staketen 
och förmodligen hade han samlat på sig en ansenlig förmögenhet och var rädd för kringstrykande rövarband eftersom han mer eller mindre hade förskansat sig i sin boning med bevakningstorn m.m.
Eftersom jag inte lyckades hitta några berg som var tillräckligt fotogenique så for jag tillbaka till Santa Pola och kunde där se hurusom den stora ställplatsen var rensad av polisen.
På campingen ville Ove förnya sin avatar i HBK och till den ändan tog jag en mängd bilder på Ove och hans magnifika (och tåliga) hund Ante!
I baren så förberedde sig herr fotbollshuliganen Allan from England och provade sin nya peruk inför gårdagens match mellan Arsenal och Barcelona och så här är livet på Camping Bahia. 
Här händer antingen ingenting eller massor med saker hela tiden, beroende på hur man ser på det! 

Inga kommentarer: