måndag 10 januari 2011

Vackra Lola

"Idag ska vi ta den vackra Lola" sade jag till Husbilskalle men han svarade inte för han var fortfarande sur för att inte Bonzo ville behålla honom. Vi lämnade Santa Pola med sina saltlager
 och snart var vi i Torrevieja
 med sin obelisk
Djärvt körde vi in i stan med dess inte alltför trånga gator och till slut kom vi till den stora parkeringen vid Paseo del Libertad och jag kunde slå mig ner vid en uteservering med en kopp kaffe och en rostad marmeladmacka. Jag hade visserligen beställt ost men jag är inte så noga. Kaffet var gott och mackan också. 
Mina grannar tittade i en viss riktning och då gjorde jag det också och det var då jag fick syn på den vackra Lola!
Jag hade väntat mig något helt annat så jag cyklade lugnt därifrån för att utforska Torrevieja. Förmiddagskylan hade inte släppt riktigt än så den rätta stämningen ville inte infinna sig.
 En kneippande gentleman var det närmaste en badnymf jag kom idag!
 Torreviejas blåvita soffor är inte världens bekvämaste men vackra att se på!
Den här takkonstruktionen över en del av strandpromenaden funderade jag lite över. Förmodligen ska den ge skydd mot solen sommartid.
 Droskkusken på hästparkeringsplatsen höll på att somna i brist på kunder.
Tio bilder från Torreviejatrippen var detta. Kanske kommer det fler senare men nu ska jag gå på campingkrogen och få mig något att dricka och för att få bekräftelse av "Darren" ang. biltvätt i morgon.

1 kommentar:

Pilot sa...

Tack för fina berättelser och foton Jappe!
//Pilot