måndag 31 januari 2011

Ett rivande och slitande i palthögarna

Marknadsdag i Santa Pola! Jag har letat parkeringsplats där tidigare utan att lyckas men idag var det gott om parkeringsplatser. Snart förstod jag varför! Det vilade någon sorts måndagsstämning över marknaden. Jag har besökt marknaden tidigare med Freja och den gången var där så mycket folk så det var svårt att ta sig fram ledandes en cykel!


Ödsligt värre!

 Inte ens den populäre Juicemannen hade några kunder!
 Här fanns ingenting som skulle få mig att ta fram plånboken idag.
 När jag började närma mig utgången så blev det lite mera fart på kommersen!
Här var det ett rivande och slitande i palthögarna. Priserna var väldigt låga. Var kommer allt ifrån? Himla tur man inte är fruntimmer!
Jag tyckte jag gjorde ett fynd förra gången jag var här, när jag köpte två västar för 47 euro. Glädjen blev dock inte långvarig! När jag kom tillbaka till campingen frågade Sven-Åke vad jag hade gett för västarna. "47 euro" svarade jag stolt! "Jag prutade ner priset med 13 euro!"

"Jag köpte en likadan för ett tag sedan för 10 euro" sa Sven-Åke! Så var den veckan förstörd!

Inga kommentarer: