onsdag 22 december 2010

Del 1 från Portugal

Javisst, jag höll på att glömma, jag var ju i Portugal igår. Del 1 från Portugal: Bron i sikte.
Mycket dålig beläggning på bron ungefär som förr i tiden vid gränsövergångarna för att fienden skulle få det obekvämt när dom körde över gränsen.
 Detta gäller i Portugal:
Vad skådar mitt norra? En rastplats! Det börjar lovande! I Spanien var rastplatsfrekvensen väldigt låg och fanns det någon någonstans så var det ofta svårt att ta sig tillbaka upp på vägen igen. Höga kanter!
 Jag körde ner i Travira, en liten stad några mil senare.
 Aha, gammal bro
 och gammalt murverk
Ett underbart torg i den äldre stadsdelen där jag handlade lite mat och dryck! Ska man köra här utan att råka ut för skador bör nog inte bilen vara mycket större än min!
Det kommer mer senare! Detta börjar likna arbete och wer Arbeit kennt und sich nickt drückt der ist verrückt! 

Jag ser att det bifogade sig en miniatyr nu igen men det får väl passera! Försöker jag rätta till det och ta bort bilden så kan det bli problem. Det vet jag av erfarenhet!

Detta var del 1. Del 2 kommer att handla om Faro!

Inga kommentarer: