onsdag 8 december 2010

En tur på Freja

Detta är en konstig förkylning. Ena stunden mer eller mindre golvad, i nästa stund rätt pigg. Jag piggnade till såpass så att jag dristade mig att hoppa på min trogna aluminiumspringare "Freja" (250w) för att leta efter den ställplats som jag hört talas om. Iväg for jag, över motorvägen Mediterreano och mot vattnet.
Det var inte lätt att komma vidare, en mängd hinder dök upp på vägen med bommar och vakter.

På den här vägen låg multimiljonvillorna på rad. Dom med strandtomter till höger och dom utan till vänster.
Den här "stackaren" hade ingen strandtomt men han hade hundar, flera stycken tydligen och den stabila porten forcerade man nog inte så lätt om man inte var välkommen!
Ingen ställplats någonstans så jag cyklade tillbaka till campingen och strax före Mediterreano så fick jag syn på den.
Den såg inte så rolig ut men dög väl för övernattning. Tyvärr hade jag ingen GPS med mig på Freja men jag kan tänka mig att cykla dit igen för att "ta" koordinaterna.

Nu börjar det dra ihop sig till svenskträffen på puben!

1 kommentar:

Tomten sa...

Det var roligt att se att det finns en till förutom jag som byggt om en cykel till strömmingsdriven. Och er som inte provat dylika cyklar.. prova inte det beroendeframkallande. Kanske vi ses här nere. Ligger just nu på Camping Torremolinos i strålande sol och 22 grader.