söndag 19 december 2010

Det blev ingen Pollo i Tarifa med sin gamla "borg" som ska få EU-bidrag (tror jag). 
borg-i-t.jpg
Läs själva
eu-bidrag.jpg

Jag borde ha stannat där men så fick jag se på kartan att Sevilla inte låg så långt borta så jag for dit, vilket jag inte skulle ha gjort!

Fantastiskt och intressant landskap på vägen till Cadiz där jag också borde ha stannat för att kolla den gamla stadsdelen men när jag har kommit igång så har jag kommit igång och då ryker milen!

Sevilla var en total katastrof för mig. Staden verkade enormt stor och bestod huvudsakligen av stora motorleder och avenyer fullproppade med bilar! 3 ställplatser i GPS:en var omöjliga att hitta och när jag till slut resignerade och försökte hitta en campingplats så hamnade jag i "nowhere"! Det kanske hade funnits en camping där någon gång men nu var den borta! Alla parkeringsplatser var upptagna! Fanns det någon ledig plats någonstans var där kolmörkt och ödsligt!

Alla körde som biltjuvar och det var verkligen "spännande" ibland i de stora rondellerna med tre eller t.o.m. 4 filer. Där gällde det att ha uppsikt framåt, bakåt och åt sidorna samtidigt! Körde man för långsamt så pilade bilisterna förbi på alla sidor på ett ganska elegant vis, faktiskt! När jag hade åkt runt i stan en timme gav jag upp och letade rätt på vägen till Portugal via Huelva!

Jag sitter nu på en tråkig tapp med en usel Internetuppkoppling och skriver detta. Ingen bra dag men i morgon ska jag kolla in Portugal och på tisdag kommer GB till Faro! Tror ni jag tror på det?

area-d-s.jpg

Gonatt!

1 kommentar:

Lossuecos sa...

Synd att behöva läsa, "Sevilla var en total katastrof". Enligt mig så befinner du dig i Spaniens mest spännande stad! Det gäller folkliv, kultur, arkitektur och historia.... som sagt, enligt min egen något subjektiva personliga värdering, men tror jag har många som håller med.

Ta en tur in till centrum imorgon och ge Sevlla en riktig chans!