tisdag 7 december 2010

Soluppgång i Cabopino

Jag kanske inte behöver leka sunseeker idag. Så här såg det ut på himlen för en stund sedan. Förmodligen är de spanska meteorologerna lika skickliga som de svenska.




Lågtrycken från Atlanten tycks glida precis efter södra Spanien så med lite tur klarar sig kuststräckan bra. Vi får se! Förkylningen var jobbig i morse men nu känns det bättre igen så jag ska försöka ta mig från campingen före kl 12 och den här gången ska jag vara noga med att tömma och fylla tankar så jag klarar mig några dagar.

1 kommentar:

Juan Norte sa...

Om du tittrar söderut så ser du sol på norrsidan har du höga berg på nästan 1000m höjd. Oftast så håller det dåliga vädret sig norr om dessa bergen,
Redan i eftermiddag så stiger temperaturen här på kusten och i morgon skall det bli helt molnfritt med temperaturer över 25º. Vi ligger altid före med solen och efter med regnet än inlandet.
Samma fenomen har du ju hemma det kan regna i Stenungsund och vara soligt i Svanesund.
Stanna du kvar på campingen. med värm honung med té eller whiskey så skall su se att dina bakterier flyr sin kos.