tisdag 28 december 2010

Vi har fastnat i Bolnuevo

Vanlig Whisky är ett kräkmedel enligt min mening. Att lära mig att dricka whisky skulle jag nog kunna klara av men jag ser ingen anledning till det. Jag tycker inte om det! Möjligen kan någon Single Malt slinka ner någon gång.

Att förstå sig på och kunna njuta av en Genèver däremot, det är en konst som jag har tillägnat mig. Det krävdes dock en resa till Amsterdam på den tiden Tor Line hade passagerartrafik från Göteborg! Jag har bara träffat en svensk som tycker om Genèver! Konstigt!

Vi har fastnat i Bolnuevo. Solen skiner och det är ganska varmt och skönt.
GB petar i sig Pazbronquial, Fortasec och Arko-Levura men det hjälper inte. Jag har försökt förklara för henne att sådant inte hjälper men det hjälps inte, hon ignorerar mina råd totalt. En sak som det hjälper är i alla fall det lokala näringslivet, i det här fallet närmaste Farmacia! Dom kanske behöver lite hjälp för här är ganska ödsligt så här års!

Hur som helst så får vi nog stanna här ett tag! Vi mår inte sådär görbra någon av oss men det går inte någon större nöd på oss heller. Det verkar som om våra baciller inte rår på Husbilskalle för han är som vanligt!

3 kommentarer:

Bengt-Åke sa...

Även om ni inte mår så himla gott så sitter ni ju inte helt i skiten ( i en snöstorm och massor av minusgrader ) utan försök och njut av den värmen som finns och förläng semestern med dom dagarna ni är sjuka .

Krya på er och försök att ha ett Gott Nytt År .

// Bengt-Åke

Jan-E sa...

Hej.
Roligt att Ni hittat till Bolnuevo.jag var där 3 mån.i fjol.Jag tycker Ni skall stanna där en tid och vila opp Er.Jag är på väg dit i januari,finns det lediga platser?Det brukar vara fullt den här tiden.
Mvh Jan-E.

Leif sa...

Hej, det finns nog en finne också som tycker om Genever.

Tack för reseberättelserna de värmer i kölden.

H Leif