fredag 10 december 2010

Ensam med Gamle Ole

Jodå, jag for iväg mot Fågelparken innan jag fått Anita & Jyrkis varning men jag hittade inte ens ställplatsen.
 Många fåglar fanns där!
Eftersom jag inte hittade någon lämplig övernattningsplats (det är inte alltid så lätt här nere) så for jag tillbaka till Fuengirola. Där träffade jag ett Stockholmspar som ville vara anonyma.
Nu sitter jag här ensam och övergiven i resebilen långt borta i fjärran land i mörkret med en flaska rödvin och "Gamle Ole" som enda tröst!

6 kommentarer:

Fincan sa...

Jappe, skall man tolka detta som " borta bra men hemma bäst" -trots vädret!

JANKRO sa...

Hej Jappe, du tror inte att du har större chans att få sällskap om du först kastar ut din köpta kompis....Gamle Ole.............Bara en tanke

Jappe sa...

Möjligt, men i Spanien är det svårt att hitta ätliga ostar, åtminstone i Supermercadorna. Jag tycker faktiskt det är svårt att hitta ätlig mat här överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Frukten och grönsakerna är ju jättefina men för övrigt...

Kan man få lite tips här kanske!

Calle sa...

Följ efter nån spanjor som ser välmående ut, och handla likadant som den.
Calle

Bjensen sa...

Hej Jappe

Gamle Ole och Sorte Sara är också mina favoriter.

Anonym sa...

Vi fick tips om en hårdost som heter Old Amsterdam, man måste ta ut den från kylen någon timme innan man ska äta den. Vi skar den i tärningar och åt den sedan som lite tapas, jättegott. Vi köpte den på Mercadona.
/Anders och Birgitta