torsdag 10 mars 2011

Solen skiner som bara den

Jag lämnade Peniscola tidigt på morgonen och for mot Girona för att rekognosera lite inför GB:s ankomst den 11 mars. På vägen såg jag en trevlig skylt inte så långt sydväst om Barcelona på AP7:an så där körde jag in för att resebilen skulle kunna uträtta sina behov. (Jag tror stationen heter el Penedès.)
Snabbt och smidigt, bara att köra på gallret och trycka på knappen!

Resan gick vidare i en fruktansvärd trafik förbi Barcelona , nära Montserrat med ett vansinnigt vackert berg som inte lät sig fotograferas, tyvärr. Jag gjorde som jag brukar, fotograferade i förbifarten men bilderna blev så dåliga så jag tog bort dom. Nästa gång jag kommer till dessa trakter ska jag ta mig en närmare titt på området!

Gironas flygplats var inte lätt att parkera vid! Stoppförbud vid ankomsthallen och endast tvåminutersparkeringsplatser vid avgångshallen och fullt med poliser och parkeringsvakter överallt kommer nog att kräva en superabbrovinsch när jag ska hämta GB.

Jag for in till Girona och drack kaffe i solskenet. (Kyrktornet är inte högre än såhär. Det finns ingen spira upptill.)

Inga ställplatser i närheten och svårt att hitta övernattningsplatser gjorde att jag körde till Blanes vid kusten där jag varit flera gånger tidigare.
Jag tog in på Camping S'abanell (11 euro med 3 ampère) för att få tillgång till Internet (10 euro för 20 timmar). Vodafonekortet hade lagt av och det hade varit ekonomiskt vansinne att köpa ett nytt sådant eftersom vi sticker till Frankrike så fort GB har kommit.
Utanför campingen stod några fricampare och där hade nog jag också ställt mig om jag hade haft ett fungerande kort med Internetuppkoppling! Men vad gör man inte för sina trogna läsare!
Solen skiner som bara den och varmt ska det bli idag! 3 ampère räckte för att ladda Frejas batteri så idag ska det bli cykling i Blanes som är en ganska trivsam stad med många bofasta spanjorer och inte enbart en spökstad för turister!

1 kommentar:

Bosse sa...

Jappe!

Kör inte förbi Montserat nästa gång utan kör upp eller ta bussen det är så enormt mycket att se där uppe.