tisdag 8 mars 2011

Farväl av Bahia Camping

Så här glada blev Bautista och José när jag tog betalade och tog farväl i baren på Bahia Camping i Santa Pola!
Sven-Åke och min granne vinkade farväl.
Jag sade hej till Göte Surströmming
och for iväg riktning Girona. Strax efter Santa Pola fick jag för mig att jag skulle titta lite närmare på fyren på udden norr om staden.
Det var ingen bra idé! Dålig, oändligt lång väg 
och när jag äntligen kom fram så var det omöjligt att komma fram till vare sig fyren eller udden. Allt var ordentligt inhägnat, tyvärr.
Jag fortsatte i blåsten och regnet
och kom så småningom till Peniscola som visade sig från sin allra sämsta sida. Palmerna på strandpromenaden höll på att blåsa sönder i den hårda vinden!
Eftersom jag nu skulle "avcampingiseras" efter 2 månader på Camping Bahia så lät jag "Beirut" leta rätt på en ställplats men den var full så jag ställde mig utanför på gatan tillsammans med flera andra husbilar.
Tittar jag ut genom fönstret så har jag denna vackra utsikt!
Gonatt!

Inga kommentarer: