söndag 6 mars 2011

Längtar hem till Orust

Ooh vad jag saknar den rena friska härliga luften på Orust! Det är annat än den avgassoppa som finns här. 

Spanjorerna är intresserade av två saker! Det ena är fotboll och det andra är bilar! Fotbollen tar halva nyhetssändningarna i anspråk och fotbollsspelarna hyllas som gudar! 

Vad gäller bilkörningen så tycks varje spanjor tro att det är kappkörning som gäller på allmänna vägar! Står det 50 på skylten så kör många spanjorer gladeligen 80 eller 90 km/tim. Polisen bryr sig inte!

Ooh vad jag längtar hem till den rena friska härliga luften på Orust!

PS. Karnevalen i Santa Pola gav så många bilder så jag gav upp när jag försökte redigera dom. Kanske försöker jag senare ikväll igen.

1 kommentar:

Julian sa...

Vi längtar inte till Orust alls. Där är det så kallt o halt så de inte kan hålla sig upprätta!
Du skulle nog åkt till Sicilien!
Vad gäller trafiken är det nog än värre här! Läs min senaste rapport! Amstel/It
Idag sitter vi och solar hela dagen!
Hälsn.