torsdag 10 mars 2011

Frankrike och internetuppkoppling

Problem! Vi har ingen aning om hur det ser ut i Frankrike när det gäller Internetuppkoppling. Fr.o.m. i övermorgon och kanske en vecka framåt kommer GB och jag att vara i Frankrike, huvudsakligen i Alsace, något jag verkligen ser fram emot med tanke på kommande vinprovningar av de världsberömda vinerna därstädes.

Är det något fel på mina smaklökar eller smakar Alsacevinerna verkligen fotogen?

Vet någon hur man bär sig åt i Frankrike för att komma ut på nätet utan att antingen ruinera sig eller betala campingplatsernas ofta oförskämt höga taxor för korttidsgäster?

1 kommentar:

Knarrevik sa...

Enligt egen erfarenhet finns det gott om gratis WiFi-hotspots i Frankrike. Jag antar att du har en wlansticka med antenn och då är det lätt att pejla in dem. På de större orterna är de ganska talrika med bl.a. McDonalds som ett säkert kort.

Jag förmodar att du inte äger en smartphone, de har annars appar som letar upp och visar vägen till gratis WiFi:s.